ДОРОШЕНКО Т. М.

Кременчуцький педагогічний коледж

імені А.С. Макаренка

 

 

РОЗВИТОК САМОСТІЙНОЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

СТУДЕНТІВ – ВАЖЛИВА УМОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

         Для розвитку логіка-математичного мислення і успішного засвоєння дошкільниками математичних операцій і понять необхідна професійно -педагогічна готовність вихователя, здійснювати особистісно-орієнтований підхід до дітей, знання ними індивідуальних особистостей кожної дитини у певний період її розвитку, організація освітньо-виховного процесу на діагностичній основі різних рівнів складності, застосування варіантних технологій навчання, урізноманітнення форм навчальної діяльності.

            Тому проводиться робота над удосконаленням змісту і методики проведення лекцій, практичних, семінарських та лабораторних занять. У навчально-виховному процесі намагаюся імітувати те середовище, у якому будуть жити і працювати студенти, впроваджуємо в практику роботи активні методи навчання: рішення проблемних завдань, аналіз педагогічних ситуацій, рольові, ділові та логіко-математичні ігри.

            Для розвитку самостійної пізнавальної діяльності у групі В-31 організували і провели ділову гру «Батьківські збори» на тему: «Логіко-математичний розвиток дошкільників – необхідна умова успішного навчання в школі». Велика підготовча робота допомогла виявити творчі можливості кожного студента, які виконували ролі завідуючої дошкільним навчальним закладом, психолога, методиста, вихователів кожної вікової групи, батьків, соціального педагога, кореспондента.

            Студенти груп В-51 та В-52 підготували та провели ділову гру у формі педагогічної ради: «Теоретико-методичні основи формування уявлень про геометричні фігури та форму предметів у дітей дошкільного віку». Студенти опрацювали рекомендовану літературу, підготували індивідуальні повідомлення, оглянули наукові дослідження, статті, слухали інформацію методиста за результатами перевірки, моделювали фрагменти роботи з дітьми різних вікових груп, а також студенти груп В-51 та В-52 склали систему роботи по формуванню уявлень про геометричні фігури та форму предметів на основі технології  І.Б. Стеценко «Логіка світу», підготували поради батькам, діти яких ідуть до школи, підготували виставку методичної літератури, дидактичних посібників, оформили добірку творів художньої літератури для дітей, використання народної мудрості про форму та геометричні фігури в роботі з дошкільниками.

            Використовуючи нові форми проведення занять, дає можливість активізувати творчий пошук студентів, готових сприймати і впроваджувати інноваційні педагогічні технології. Навчаю студентів оволодівати знаннями самостійно, що є основою для освіти впродовж життя. Важливою формою самостійної роботи студентів, як ви зрозуміли є підготовка до семінарських  занять. На семінарі студенти вчяться теоретично правильно і логічно будувати свої думки, узагальнювати факти, самостійно і обмірковано викладати вивчений матеріал, формуються навички наукової дискусії. Студенти групи В-31 активно брали участь у обговоренні питань і проведенні семінарського заняття на тему: «Логіко-математичні ігри в ДНЗ», виступали з усними повідомленнями із використанням інноваційних технологій, наочних засобів (виготовлених самостійно), показали вміння вести науковий диспут, працювати в творчих групах.

            На пробній практиці студенти групи В-31 за період з 01.02.-15.02. мали змогу провести індивідуальні бесіди із дошкільнятами, уточнити отриману у ході спостережень інформацію, ознайомитись з освітньо-виховним планом вихователів і звернути увагу на те, чи віддають перевагу діти і вихователі розвивальним логіко-математичним іграм, чи запланована система роботи, що включає ігри розвиваючого характеру Д.П. Нікітіна, В.В. Воскобовича, А.А. Столяра та інших, яке місце посідають розвиваючі логіко-математичні ігри в режимі дня, які види ігор вихователь організовує найчастіше.

            Індивідуальні бесіди з дошкільнятами

            Дорослий запитує дитину:

-          Чи любить вона гратися, яким іграм віддає перевагу?

-          Чому?

-          Чи є в неї улюблена гра?

-           Яка саме?

-          З ким полюбляє спільні ігри ( з дітьми, вихователем, батьками)? Чому?

-          З ким із дітей їй найцікавіше грати? Чому?

-          Які ігрові ролі улюблені? Які ні?

-          Які улюблені іграшки?

Під час практичного дослідження студенти визначили, що в дошкільних закладах простежується пасивне використання розвивальних логіко-математичних ігор. І якщо вони плануються, то системності в проведенні їх не спостерігається. А дітям такі ігри подобаються. У них виникає інтерес до гри, з’являється особиста зацікавленість, виникає активність, бажання виконувати завдання. Тому потрібно розробити методичні рекомендації для широкого використання саме цих ігор, адже вони сприяють логіко-математичному розвитку дітей. Творчі групи отримали завдання і розробили рекомендації для вихователів і батьків та провели «Аукціон ідей».

            Саме тому найбільша увага повинна приділятись самостійній пізнавальній діяльності, розвитку таких якостей особистості, як професіоналізм, творчість, сучасний стиль мислення, рівень культури, інтелектуальний і моральний розвиток майбутніх педагогів дошкільної освіти.

          

 

Download
ДОРОШЕНКО Т. М..pdf
Adobe Acrobat Document 93.3 KB

Write a comment

Comments: 0