КВНЗ« Новобузький педагогічний коледж»
РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ СТУДЕНТАМИ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
ТА В ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ
Уже давно стало зрозумілим, що майбутнє людської цивілізації залежить виключно від реалізації обдарованості людей. Саме тому однією з основних задач системи національної освіти суверенної України є формування творчо активної, всебічно розвиненої особистості.
Дуже важливо виявляти, навчати, виховувати обдарованих студентів.
Робота з обдарованими студентами найчастіше здійснюється чотирма етапами:
1. Виявлення обдарованих студентів.
2. Поурочна робота.
3. Індивідуальне оцінювання творчого потенціалу і психологічних особливостей кожного студента.
4. Позакласна робота.
Викладач повинен вірити, що кожен його студент обдарований. Характерними для них є неприязнь до традиційних методів навчання, бажання бути лідером, підвищені вимоги до себе й навколишніх, прагнення до досконалості в усьому, а також нетерпимість, навіть снобізм.
Робота з обдарованими студентами стосується насамперед лексико-граматичного аспекту мови під час підготовки до олімпіад, але не обмежується участю в них. Потрібно також готувати студентів до науково-практичних конференцій.
На занятті слід звертати на таких дітей особливу увагу. Виконавши своє завдання якісно й швидко, вони сидять і з нетерпінням чекають, коли інші закінчать роботу. Від нудьги починають із цікавістю роздивлятися підручник, малювати, читати що-небудь.
Мимоволі замислюєшся над тим, чим і як заповнити їхній час на занятті? І починається творчий пошук викладача, а відтак виникає потреба здійснювати диференційований підхід.
Сучасний коледж покликаний створити умови для духовного, морального та інтелектуального розвитку студентів, виховувати потребу в самовихованні, самоосвіті та саморозвитку.
Особливу увагу маємо звертати на навчання та виховання обдарованих студентів , тому що саме на них суспільство в першу чергу покладає надію на вирішення актуальних завдань сучасної цивілізації.
Таким чином, перед коледжем стоїть завдання створити такі умови, у яких можна підтримувати й розвивати індивідуальність студента , не втратити його таланти, не загальмувати їх зростання, а реалізувати й розвивати потенційні можливості, сповна забезпечувати освітні потреби, щоб у майбутньому здібності перетворилися в досягнення.
У цьому аспекті значним освітнім, виховним і розвивальним потенціалом володіє іноземна мова. Основний наголос у методиці її викладання робиться на розвиток умінь спілкуватися, на формування комунікативної компетенції.
Уже в самому методі комунікативного навчання закладено можливості не тільки навчати іноземної мови, але й всебічно розвивати особистість.
Викладачу необхідно так організувати діяльність студентів , щоб вони розвивали не тільки свої здібності, але й ерудицію, пам'ять, розум, мовну культуру, працьовитість, дисциплінованість, відповідальність, які є неодмінними супутниками створення ситуації успіху.
Учені виокремлюють чотири основні підходи в роботі з обдарованими дітьми: прискорення, поглиблення, збагачення, проблематизація. Усі ці підходи можна реалізувати тою чи іншою мірою на заняттях англійської мови.
Види діяльності з розвитку творчих здібностей студентів:
1. Залучення студентів до проектної та дослідницької діяльності. Це робить процес навчання цікавим; розширює пізнання студентів за межі теми; надає навчальному процесу динамічності й привабливості. Студенти відчувають себе справжніми дослідниками й отримують задоволення від роботи.
2. Рольові ігри, які активізують творчий процес на занятті, включають елементи драматизації, дають можливість організувати дискусію, живий обмін думками, припускають неформальне спілкування.
3. Виконання творчих завдань (придумування загадок, складання чайнвордів, кросвордів, ребусів; проведення конкурсів перекладачів, конкурсів на кращий твір; складання quiz на задану тему).
4. Позакласна робота з предмета (проведення предметних тижнів, олімпіад, марафонів, вечорів, свят із вивчення англійських традицій тощо).
Отже, назвемо найхарактерніші риси обдарованого студента з англійської мови:
· •високий рівень володіння мови (здатність до вільної комунікації, швидкого формулювання думки вербально);
· •висока мотивація до навчання;
· •володіння загально лінгвістичною інформацією;
· •глибокі соціокультурні знання;
· •закоханість у писемну мову;
· •вільне володіння комп'ютером;
· •здатність до самостійної роботи, пошуку та аналізу;
· •прагнення до самовдосконалення, самоствердження, вироблення «Я-концепції».
Кажуть, що творцем, як і інтелектуалом, не народжуються. Усе залежить від того, які можливості надає оточення для реалізації того потенціалу, що в нас є. Кожен викладач мріє і намагається робити все, що від нього залежить, щоб його студенти наполегливо працювали, здобуваючи знання, самостійно шукаючи відповіді на запитання, що ставить перед ними життя. Результатом роботи викладача англійської мови і доказом того, що вона не була формальною, можуть стати успіхи його студентів , особливо тих, чий життєвий вибір пов'язаний з англійською мовою.
Write a comment