ЄВГЛЕВСЬКА С.Є.

 

КВНЗ« Новобузький педагогічний коледж»

 

РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ СТУДЕНТАМИ НА ЗАНЯТТЯХ З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

ТА В ПОЗАКЛАСНІЙ РОБОТІ

 

Уже давно стало зрозумілим, що майбут­нє людської цивілізації залежить виключно від реалізації обдарованості людей. Саме тому однією з основних задач системи національної освіти суверенної України є формування творчо активної, всебічно розвиненої особистості.

Дуже важливо виявляти, навчати, виховувати обдарованих студентів.

Робота з обдарованими студентами найчастіше здійснюється чотирма етапами:

1.              Виявлення обдарованих студентів.

2.              Поурочна робота.

3.              Індивідуальне оцінювання творчого потенціалу і психологічних особливостей кожного студента.

4.              Позакласна  робота.

Викладач повинен вірити, що кожен його студент обдарований. Характерними для них є неприязнь до тради­ційних методів навчання, бажання бути лідером, підвищені вимоги до себе й навколишніх, прагнення до досконалості в усьому, а також нетерпимість, навіть снобізм.

Робота з обдарованими студентами стосується насамперед лексико-граматичного аспекту мови під час підготовки до олімпіад, але не обмежується участю в них. Потрібно також готувати студентів до науково-практичних конференцій.

На занятті слід звертати на таких дітей особливу увагу. Виконавши своє завдання якісно й швидко, вони сидять і з нетерпінням чекають, коли інші закінчать роботу. Від нудьги починають із цікавістю роздивлятися підручник, малювати, читати що-небудь.

Мимоволі замислюєшся над тим, чим і як заповнити їхній час на занятті? І починається творчий пошук викладача, а відтак виникає потреба здійснювати диференційований підхід.

Сучасний коледж покликаний створити умови для духовного, морального та інтелектуального розвитку студентів, виховувати потребу в самовихованні, самоосвіті та саморозвитку.

Особливу увагу маємо звертати на навчання та виховання обдарованих студентів , тому що саме на них суспільство в першу чергу покладає надію на вирішення актуальних завдань сучасної цивілізації.

Таким чином, перед коледжем стоїть завдання створити такі умови, у яких можна підтримувати й розвивати індивідуальність студента , не втратити його таланти, не загальмувати їх зростання, а реалізувати й розвивати потенційні можливості, сповна забезпечувати освітні потреби, щоб у майбутньому здібності перетворилися в досягнення.

У цьому аспекті значним освітнім, виховним і розвивальним потенціалом володіє іноземна мова. Основний наголос у методиці її викладання робиться на розвиток умінь спілкуватися, на формування комунікативної компетенції.

Уже в самому методі комунікативного навчання закладено можливості не тільки навчати іноземної мови, але й всебічно розвивати особистість.

Викладачу необхідно так організувати діяльність студентів , щоб вони розвивали не тільки свої здібності, але й ерудицію, пам'ять, розум, мовну культуру, працьовитість, дисциплінованість, відпові­дальність, які є неодмінними супутниками створення ситуації успіху.

Учені виокремлюють чотири основні підходи в роботі з обдарованими дітьми: прискорення, погли­блення, збагачення, проблематизація. Усі ці підходи можна реалізувати тою чи іншою мірою на заняттях ан­глійської мови.

Види діяльності з розвитку творчих здібностей студентів:

1. Залучення студентів до проектної та дослідниць­кої діяльності. Це робить процес навчання цікавим; розширює пізнання студентів за межі теми; надає на­вчальному процесу динамічності й привабливості. Студенти відчувають себе справжніми дослідниками й отримують задоволення від роботи.

2. Рольові ігри, які акти­візують творчий процес на занятті, включають елементи драматизації, дають мож­ливість організувати диску­сію, живий обмін думками, припускають неформальне спілкування.

3.  Виконання творчих завдань (придумування загадок, складання чайнвордів, кросвордів, ребусів; проведення конкурсів перекладачів, конкурсів на кращий твір; складання quiz на задану тему).

4.  Позакласна робота з предмета (проведення предметних тижнів, олімпіад, марафонів, вечорів, свят із вивчення англійських традицій тощо).

Отже, назвемо найхарактерніші риси обдарованого студента з англійської мови:

·           •високий рівень володіння мови (здатність до вільної комунікації, швидкого формулювання думки вербально);

·           •висока мотивація до навчання;

·           •володіння загально лінгвістичною інформа­цією;

·           •глибокі соціокультурні знання;

·           •закоханість у писемну мову;

·           •вільне володіння комп'ютером;

·           •здатність до самостійної роботи, пошуку та аналізу;

·           •прагнення до самовдосконалення, самоствер­дження, вироблення «Я-концепції».

 

Кажуть, що творцем, як і інтелектуалом, не народжуються. Усе залежить від того, які можли­вості надає оточення для реалізації того потенці­алу, що в нас є. Кожен викладач мріє і намагаєть­ся робити все, що від нього залежить, щоб його студенти наполегливо працювали, здобуваючи знан­ня, самостійно шукаючи відповіді на запитан­ня, що ставить перед ними життя. Результатом роботи викладача англійської мови і доказом того, що вона не була формальною, можуть стати успі­хи його студентів , особливо тих, чий життєвий вибір пов'язаний з англійською мовою.

Download
ЄВГЛЕВСЬКА С.Є..pdf
Adobe Acrobat Document 154.6 KB

Write a comment

Comments: 0