БІЛОШКУРСЬКА С.С.

 

Уманський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Т.Г. Шевченка

 

ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ В ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

 

Креативність – це значить копати глибше, дивитись крізь стіни, будувати замок на піску, літати в майбутнє.

П.Торренс

 

У Національній доктрині розвитку освіти України у XXI ст. визначено головну мету, яка полягає у створенні умов для особистісного розвитку та творчої самореалізації кожного громадянина України, формуванні покоління, здатного навчатися впродовж усього життя, створювати та розвивати цінності громадянського суспільства.

Сучасне суспільство все більше потребує творчої особистості, яка має високий рівень адаптації і самореалізації, проектує своє майбутнє, свій шлях, ставить перед собою чіткі завдання самовиховання, самовдосконалення та самоосвіти.

Креативність є характерною ознакою творчої людини, яка здатна за власною ініціативою реалізувати свій потенціал, з вибором відповідних способів. Це потребує зміни педагогічного супроводу, спрямування його на розвиток креативного середовища в освітній установі. [1]

Сучасні діти сприймають життя через призму цифрових технологій: комп’ютерні ігри, віртуальне спілкування і т.д. Зокрема і процес навчання має бути спрямований у тому ж руслі. Щоб задовольнити потреби сучасного учня, вчителеві необхідно докласти максимум зусиль. Він має бути і винахідником, і дослідником, і майстром перевтілень, загалом віртуозом своєї справи. Молодий спеціаліст, прийшовши працювати до школи, не завжди може отримати оснащений по останньому слову техніки клас. Однак, це не має відбитися на його роботі. Уміти знайти вихід із будь-якої ситуації, віртуально створити, показати, пояснити на наявних засобах навчання ­ його головне завдання. Одним словом, вчитель має бути креативним. Підготовка креативних спеціалістів і має бути основним завданням сучасних навчальних закладів.

Високі вимоги до сучасного педагога обумовлені об’єктивними потребами суспільства,  новими завданнями, які ставить перед нами життя. Сучасний вчитель повинен навчити дітей системному мисленню, методам пізнання та самоорганізації, допомогти розкрити власний потенціал, стимулювати та активно використовувати творчі можливості кожної особистості.

Ще В.В. Сухомлинський вказував, що робота вчителя - це творчість, а не буденне заштовхування у дітей готових знань. Відтак, покликання педагога - у розвитку творчих можливостей, здібностей дитини, вихованні в неї потягу до нового, формуванні творчої особистості.

Важливою умовою реалізації такого підходу є креативність самого педагога. Основними рисами притаманними творчій особистості вчителя є, насамперед, високий рівень моральної свідомості, постійний пошук оптимальних оригінальних рішень поставлених завдань, творчий стиль мислення, здатність бачити проблему, виявляти суперечності, творча фантазія, розвинена уява, прагнення досягти ефективного результату за конкретних умов праці, високий рівень загальної культури. Творча особистість педагога завжди характеризується високим рівнем креативності, яскраво вираженими особистісними якостями і здібностями, які сприяють успішній професійній діяльності. [2]



[1] Технології розвитку креативності в процесі навчання-[Електронний ресурс]/режим доступу: http://cl.rushkolnik.ru/docs/8021/index-54534.html-назва з екрану.

 

[2] Педагог нової формації: дослідник, лідер, креативна особистість. -[Електронний ресурс]/режим доступу: http://argo1.com.ua/55.htm-назва з екрану.

Download
БІЛОШКУРСЬКА С.С..pdf
Adobe Acrobat Document 251.3 KB

Write a comment

Comments: 3
  • #1

    Петриченко Наталія Леонідівна (Thursday, 16 June 2016 09:38)

    Шановний авторе! Ваша стаття наукова, змістовна і дуже актуальна,особливо в світлі задекларованого Міністром освіти компетентнісного підходу до навчання, а, отже, до підготовки вчителя початкової школи. Пропоную в майбутньому продовжити обговорення цього питання в практичній площині.

  • #2

    rytuał miłosny (Monday, 10 April 2017 20:03)

    rytuał miłosny

  • #3

    Kamagra Super (Thursday, 13 July 2017 17:33)

    Viagra Professional